Mozgásművészet

Mozgásművészet

1199 1188 Renomé stúdió

Kedves Olvasóink!

Eheti blogbejegyzésünkben arra szeretnénk fokozottan felhívni a figyelmet, hogy akár a rúdfitneszt, karikát, vagy a silket választjuk fő sportágunknak, mennyire szükségünk van mellette a kiegészítő edzésekre is.

Gondolunk ezalatt a táncra, erősítésre, balettre, illetve mindenféle olyan óratípusra, amit egyébként megtalál a polerina egy tánc stúdió órarendjében.

Vegyük példának a rúdtáncot.

Hiába sajátítunk el egy-két-három, vagy akár tíz különféle elemet, azokból sajnos olyan rúdkoreográfia még nem születik, ami megállná helyét a színpadon, közönség előtt.

Itt kerül először figyelmünkbe a műfaj TÁNC oldala, vagy akár a BALETT. Miben járulnak hozzá ezek rúdtáncos karrierünk kibontakozásához?

Egy-egy apró tánctechnikai mozdulat tökéletesen elősegíti az elemek összekötését és a két rúd közti esztétikus színpadi mozgást.

Èrdemes azt is megemlíteni, hogy 4-5 perces kemény munka alatt testünknek szüksége van a ‘pihenőre’. Egy-két táncos motívummal megfűszerezve előadásunkat lehetőséget teremtünk izmainknak egy rövid lazításra.

A koreográfiától és a versenyzéstől elrugaszkodva, hétköznapi edzéseinket is fontos kiiegészíteni más mozgásformákkal is.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a mindenek előtt álló legfontosabb szempont testünk maximális egészségének fenntartása. Nem egy és nem tíz évet töltünk még el ebben a testben, amit aktívan használni is szeretnénk a jövőben.

Ahhoz, hogy ne sérüljünk le, erősítenünk kell. És sajnos nem egyre több rúd órán kell részt vennünk, mert azzal ugyanazokat az izmainkat terheljük le mégjobban, amiket mindig használunk.

Persze a rúdfitnesz és a légtorna saját testsúlyos edzés, de sokan abba a tévhitbe is ringatják magukat, hogy minden izmunkat is megmozgatja. Ez azonban nem teljesen igaz. Vannak izmaink, amiket kifejezetten nem, vagy csak alig veszünk igénybe ezeken az edzéseken! Párat említve, tricepsz, bicepsz, széles hátizom, combfeszítő, lapocka…

Ezeket az izmainkat pedig meg kell erősítenünk ahhoz, hogy a kontraizmaink ne vegyék át a teljes terhelést. És itt lép előtérbe az erősítő edzés!

Egy hajóban evezve a kardió tréninggel, hiszen nem elég az erő, vagy az esztétika, állóképességre is szükségünk van. Biztos előfordult már veletek, hogy egy mászás utan úgy kapkodtok levegőért, mint aki 10 emeletet mászott meg. Állóképesség!

Említettük tehat a táncot, az erősítést és az állóképességi edzéseket. Mit hagytunk ki?:)

A nyújtást! Nem maradhat ki a sorból, hiszen az előnyeit egy külön bejegyzésben is összeszedhetnénk (talán lesz is rá példa), hiszen a fent felsorolt mozgásformákhoz 100%-ban hozzájárul. Segít izmaink tónusba hozatalához, az edzés során igénybe vett izmok relaxálásához és táncos összekötő elemeink is sokkal esztétikusabban festenek majd, ha belecsempészünk egy-egy hidat, vagy spárgát.

A fentiekben láthatjuk, miért is van teháts zükségünk a kiegészítő edzésekre is, legyen az tánc, erősítés, balett, vagy nyújtás.